Marleenan blogi #2 - Ensimmäiset päivät

Mun lähtöpäivä oli torstai 25.8 ja kentällä piti olla 6.00. Siellä meitä vastassa oli Exploriuksen työntekijä, joka neuvo meitä lähtöselvityksessä. Laukut vietiin pois ja sitten olikin se vaikein osuus, heippojen sanominen. Sen jälkeen turvatarkastuksen läpi portille ihan ittekseen piti löytää, ei kyllä ollut vaikeeta:D. Heti lentokentällä tuli jo juteltua muille vaihtareille ja sattumalta osu paikat niin, että päästiin istumaan vierekkäin, joten matka meni nopeasti! Lento ei ollut pitkä vain 3h ja sitten kentältä n.1 h matka meiän Soft landing camp paikalle, joka oli Westminsterin yliopistolla.

Soft landing camp day 1
Yliopistolla ensimmäiseksi vietiin laukut huoneisiin ja sitten oli ruoka. En tiedä oliko ruoka mitään perinteistä brittiruokaa, mutta ihan hyvää se oli. Ruoan jälkeen saatiin vähän inffoa ja lähettiin jollekin läheiselle kauppakadulle, joka oli musta aika söpön näkönen. Illalla oli vaan tutustumista muihin vaihtareihin, joita oli muutamasta maasta. Sitten meidät onneks päästettiin nukkumaan pitkän päivän jälkeen!

Day 2
Soft landing campin toisen päivän ohjelmaan kuului aamulla aamupala, vaaleeta leipää, muroja ja teetä tietenkin. Aamupalan jälkeen oli parit luentomaiset oppitunnit, joissa meille kerrottiin vaan hyödyllisiä juttuja tietää Brittikulttuurista, koulusta ja perheeseen menosta. Sitten olikin vuorossa se odotetuin juttu, eli Lontooseen meno! Otettiin eväät mukaan, joihin kuulu tietenkin pikku sipsipussi ja suklaapatukka. Lontoossa eka saatiin kävellä vapaasti hetki kadulla, jonka nimi taisi olla Southbank. Se oli täynnä erilaisia katuesiintyjiä ja kojuja ja kauppoja! Tykkäsin siitä todella paljon. Sen jälkee mentiin jonnekkin aukiolle kaikki yhessä ja sieltä sai lähteä shoppailemaan tai vaan hengailemaan, miten ite tykkäs! Eksyttiin vähän matkalla Oxford Streetille, joten ei monessa kauppaa ehitty käymään harmiksi. Shoppailujen jälkeen mentii kaikki 100 ihmistä Pizza Expressiin syömään ja siitä sitten takasin Campukselle nukkumaan. Tämä päivä oli kyllä leirin kohokohta, pakko myöntää!

Day 3 ja perheisiin meno
Kolmantena aamuna aamulla oli vain hetken yhteinen luento missä kerrottiin taas hyödyllisiä asioita muistaa vuoden aikana. Sen jälkeen lähdettii suuntamaan kohti perheitä! Lähdettiin meidän aluevalvojan ja 9 muun vaihtarin kanssa kohti Torquayta! Jouduttiin menemään kahdella eri metrolla juna-asemalle, joten matkalaukkuja tuli raahattua monia portaita. Junaan päästyä pääsi onneksi vähän rentoutumaan n. 3h junamatkalla. Samaan perheeseen, johon menin tuli myös Italialainen tyttö, joten ei tarvinnut mennä yksin! Meidän host mom ei pystynyt tulemaan juna-asemalle vastaan töidensä takia, joten mentiin aluevalvojan kanssa taksilla ja siellä meitä oli vastassa host sisko, veli ja heidän mummi! Vastaanotto oli tosi lämmin ja tunsin heti itteni tervetulleeksi perheeseen! Host äiti tervehti meitä todella iloisesti tullessaan kotiin ja mentiin sitten host siskon ja veljen kanssa lenkittämään koiria ja katselemaan naapurustoa, sillä välin kun host mom laittoi ruokaa. Illalla katsottiin vielä kaikki yhdessä X-Factoria telkkarista, aika Brittimeininkiä! Nukkumaan mennessä oli  väsynyt ja nukkui kyllä sikeästi.