Marleenan blogi #5 - Lontoon reissu

Elikkä mun vastaanottava järjestö täällä Englannissa on Educatius UK ja ne järjesti tämmösen Discover London reissun.
Täältä mun alueelta lähettiin vaan mä ja mun yks kaveri Lea, joten otettii yhessä torstai aamuna bussi Lontooseen. Meillä ei käyny mikään paras tuuri menomatkalla kun bussi hajos ja jouduttii odotteleeman melkein tunti uutta, matka veny siis 7 tuntiin.

Day 1

Vihdoin kun päästii perille vietiin tavarat hotellille, siellä sitten nähtiin kaikki muut. Oli ihana nähä pitkästä aikaa kavereita, joihin oli tutustunu soft landin campillä. Suomen puhuminen kyllä tuntu aluks tosi hassulta, joteki tuntu tosi teennäiseltä ja epäluonnolliselta.:D Sitten suunnattiin kaikki Natural History Museumiin, siellä ei kyllä ollut hirveesti aikaa. Sen jälkeen olikin reissun yks ootetuimpia juttuja, eli West End Musical. Mentiin kattomaan Wicked ja se oli ihan sairaan hyvä! Tykkään jotenkin tosi paljon musikaaleista ja noi näyttelijät oli ihan mielettömiä!!
Illalla sitten palattiin hotelliin ja mun ja Lean kanssa meiän huoneessa oli kaks tyttöä, jotka on Irlannissa vaihossa. Meillä heti juttu kulki ja juteltiinki sitte aika pitkään illalla ennen nukkumaan
menoa.

Day 2
Perjantaina oli sitten aamulla vuorossa Madame Tussauds, se oli isompi ku luulin ja siellä oli kyllä tosi hienoja ne vahanuket. Käveltiin siellä myös jonkun Sherlock Holmes experience jutun läpi, joka oli ihan hauska. Sitten siellä oli joku semonnen Spirit of London 'ajelu' ja 4D Superheroes filmi.
Madame Tussaudsin jälkeen napattii lounasta matkaan ja sitten mentiin kattomaan Tower Bridgeä ja oli vähän vapaa aikaa ennen kun mentiin semmoselle veneajelulle river Thamesille. Vähän oli viileä kun istuttiin siinä ulkona, mutta se selostaja oli tosi hauska niin kylmyys unohtu :D ja maisematkin oli nättejä. Sitten suunnattiin Big Benin kautta kattomaan Buckinghamin palatsia, siellä oltiin aika kauan kuvia ottelemassa ja sitten mentiin kaikki yhessä ravintolaan syömään. Se ravintola oli Rainforest Cafe ja oli koristeltu ku olis jossai sademetsässä, tasasin väliajoin tuli myös katosta ukkosmyrkyn äänet :D oli vähän outo paikka, mut ihan hauska :D Illalla sattu naamaan kun oli hymyilly niin paljon!

Day 3
Lauantai aamulla mentiin kaikki yhessä Campbell marketille, jossa meillä sitten alko vapaa-aika. Eli melkeempä koko lauantai oli vapaata. Päivä meni kyllä nopeesti, kierreliin Oxford Streetillä ja sitten käytiin myös Winter Wonderlandissä. Se oli siis semmone joulumarkkina paikka, jossa oli myös muutamia karuselleja. Illalla mentiin sitten Covent Gardeniin kaikki yhessä syömään. Ruoan jälkeen palattiin hotelille ja sitte vaan siellä hengailtiin.

Day 4, vika päivä
Sunnuntai aamuna oli sitten kaikkien aika mennä takasin kotiin, aamulla piti sanoa heipat ja oli kyllä aika vaikeeta. Miten voikaan noin lyhyessä ajassa tulla niin hyviks ystäviks? Nää heipat oli vielä siltä kannalta vaikeet, että ei tiedä näkeekö toisiaan enää koskaan:(. Meiän bussi lähti vasta iltapäivällä, joten meillä oli vielä sunnuntaina vähän aikaa hengailla Lontoossa. Illalla sitten 6 tunnin bussimatka takas Torquayhin. Oli kyllä tosi outo fiilis bussissa, koska yleensä kun loma loppuu ni sitte menee taas kotiin Suomeen. Mutta tää oli siis iha parhaita päiviä täällä tähän mennessä, ylitti odotukset ihan täysin!!