Olivian blogi #7 - joulu ja uusi vuosi Amerikassa!

Täällä vietettiin joulua 25. Päivä joulukuuta ja oli tosi kiva kokea vähän erilainen joulu kun se mihin on tottunut. Mä heräsin aikasin aamulla noin 6.30 kun mun (6-vuotias) hostveli herätti mut ihan innoissaan avaamaan lahjoja. Mentiin alakertaan, ja täällä joulupukki tulee siis yöllä ja pääasiassa antaa vaan pikkusille lahjat. Nojatuolille oli levitetty ihan hirveesti tavaraa sille ilman että ne oli ees paketoitu, ja se oli ihan innoissaan niistä. Lapset täällä tietää että ne kuusen alla olevat lahjat jotka on paketoitu on perheeltä ja sukulaisilta, joten avattiin kaikki yhessä ne paketit. Täällä on myös toi joulusukka perinne joka oli munmielestä tosi hauska! Eli takan yllä oleviin joulusukkiin "joulupukki" laittaa kaikkia pieniä juttuja jokaselle :D tän jälkeen syötiin aamupala (ei ollu riisipuuroa hahah) ja myöhemmin illemmalla syötiin jouluillallinen. Pelattiin perheen ja sukulaisten kanssa pelejä ja kuunneltiin joulumusiikkia, sitte FaceTimetin mun perheen kanssa :) oli tosi ihana joulu!

Pari päivää joulun jälkeen lähettiin Coloradoon laskettelureissulle! Oli kyllä ihan tosi mahtava matka ja varmasti yks tän vuoden kohokohdista!! Meijän matkalle lähtö alko kyllä vähän huonosti, sillä meijän lento oli peruttu. Meijän piti siis lähteä ajamaan lentokentälle 2 aamulla, mutta saatiin soitto kello 1 että meijän lento oli peruttu. Meistä kukaan ei siis ollu mennyt nukkumaan missään vaiheessa joten oltiin aika väsyneitä.. Meille sanottiin että seuraava lento ois ollu vasta kolmen päivän päästä, ja ei kyl helpottanu et meitä oli 10 meijän matkaseurassa :D kaikki muu paitsi mun hostäiti ja hänen poikaystävä mentiin nukkumaan ja jotenki ne sai meille lennot välilaskulla seuraavalle päivälle kello 4pm. Lähettiin lentokentälle hyvissä ajoin ja sitte oliki jo aika mennä koneeseen. Kun osa meistä oli jo koneessa ihmeteltiin missä muut on. Ne soitti meille ja sano ettei niitä päästetä koneeseen koska niille ei oo jatkolennolle istumapaikkoja... Eli niiden pitäs jäädä Ohioon ja oottaa se 2 päivää siihen seuraavaan lentoon. Jotenki ne sit pääsi koneeseen ja jännityksessä ootettiin mitä käy ku me laskeudutaan. No, me laskeuduttiin ja sitte tulee hirvee määrä henkilökuntaa ja jopa poliisit (?!) kertomaan meille että niiden pitää lähtee siit koneesta pois ja että tää oli 10paikkaa ylibuukattu. Meille oltiin siis myyty lentoliput vaikka ne tiesi että meillä ei ole siellä koneessa paikkoja..:D kumminki jonkun 20minuutin selvittelyjen jälkeen kaikki sai jäädä koneeseen koska ne joilla "ei ollut" lippuja oli alaikäisiä. Oltiin tosi tosi helpottuneita.

Laskeuduttiin Coloradoon myöhään illalla ja lähettiin ajamaan meijän jätti autolla ja 20 matkalaukun kanssa Breckenridgeen. Automatka oli n. 2 tuntia ja oli aika hiljanen matka ku oltiin koko päivä matkustettu ja oli 2 tunnin aikaerokin! Saavuttiin sinne vihdoin ja päästiin meijän hotelliin ja mentiin nukkumaan. Seuraavana päivänä me mentiin laskettelemaan ja oli tosi kylmä! Siellä oli n. -20 astetta pakkasta, olo oli aika kotoisa ;) heti ku tulin takas hotellille nukahdin melkeen heti kun olin taas nukkunu vaan joku viis tuntia. Mentiin illalla syömään ihanaan ravintolaan ja uimaan lämmitettyihin ulkona oleviin altaisiin :) oltiin tuolla yhteensä viis päivää ja lasketeltiin kolme, ja oli tosi upeet näkymät ja ihanaa oli päästä lumeen ja kylmään vaikka oudolta kuulostaakin sanoa! Uusivuosi oltiin siellä ja pakko sanoa että Suomen uusivuosi on kivempi, en ees tuolla nähny raketteja :D ihana matka siis oli häsläyksestä huolimatta ja oon tosi kiitollinen että pääsin tonne!!

Toivottavasti kaikilla oli hyvä joulu ja uusivuosi!