Iiriksen Blogi #3 - Homecoming week & Fall Break

Homecoming week
Viikon mittainen fall break ja viikko koulua on taas takana. Meillä päättyi juuri homecoming- viikko. Homecomingin idea on ikään kuin toivottaa oppilaat tervetulleeksi takaisin kouluun. Siihen kuuluu yleensä ohjelmaa kuten urheilua, paraati, teemoja ja tanssit. Joka päivä oli tietty teema, jonka mukaan pukeuduttiin. Tykkään tällaisista jutuista, mutta mulla ei ollut puoliakaan vaatteista, että oisin voinut pukeutua. Mukana olimme kuitenkin host-siskoni Barboran kanssa päivänä, jolloin oli tarkoitus pukeutua kaverin kanssa mahdollisimman samanlaisesti. Meiltä löytyi yllättävän paljon samoja ja samantyylisiä vaatteita, joten se onnistui hyvin. Eniten pidin jersey-päivästä. Tykkään muutenkin jerseyistä, mutta en omista yhtäkään, enkä halunnut muutamaa käyttöä varten ostaa. Oli hauskan näköistä, kun yli 50% koulussa vastaantulevista ihmisistä oli pukeutunut saman tyyppisiin vaatteisiin teemojen mukaisesti! Meidän koulussa on hyvä yhteishenki ja kaikki tällaiset tapahtumat parantavat sitä huomattavasti.

Keskiviikkona meillä oli homecoming paraati, jossa oli mukana urheilujoukkueita ja koristeita. Siinä samalla juhlistettiin myös koulun 40-vuotisjuhlaa. Viikon päättää yleensä homecoming tanssit ja futispeli, mutta tänä vuonna täällä ei järjestetä tansseja.  Sen sijaan meillä oli perjantaina "festivaali", joka oli kuitenkin ehkä enemmän nuoremmille oppilaille tarkoitettu, joten en käynyt siellä. Festivaalin jälkeen oli homecoming peli ja vastassa oli Cherokee highschool. Vaikka voittoa ei tullutkaan, pelissä oli tosi hyvä tunnelma ja sitä oli hauska katsoa! Alan vihdoin päästä perille jenkkifutiksen sääntöihin.. Pelin puolivälissä kruunattiin homecoming king & queen, jotka oli valittu äänestyksen perusteella.

Fall Break in Florida
Fall breakin vietimme Floridassa, Sanibel Islandilla. Sanibel on pieni saari Floridassa. Siellä ei ole paljoa asukkaita, joten siellä on aika rauhallista. Sesongilla on kuitenkin kuulemma todella vilkasta, kun kaikki lomailijat sijoittuvat tietyille alueille. Mun host-vanhemmat tykkäävät matkustelusta ja Sanibel on yksi heidän suosikki kohteistaan, joten he halusivat viedä meidätkin sinne.

Ajoimme vajaa 10 tuntia autolla molempiin suuntiin, mutta matkat menivät yllättävän nopeasti. Meillä oli vuokrattuna tosi kiva huoneisto rannalta, joten merelle oli lyhyt matka. Päivät vietimme rannalla, auringossa makoillen ja helteestä nauttien. Joka päivä paistoi aurinko ja lämpötilat kohosivat yli 30 asteeseen, satunnaisista sadekuuroista huolimatta. Iltaisin söimme ulkona eri ravintoloissa. Yhdestä ravintolasta muodostui kaikkien suosikki ja jotenkin päädyimme melkein joka ilta sinne, vaikka muuta suunnittelimme..

Löhöilyn lisäksi teimme paljon muutakin. Barboran kanssa kävimme lenkkeilemässä saarella eri paikoissa ja treenasimme kuntoilutilassa. Päätimme myös kävellä Sanibelin kuuluisalle majakalle. Kokeilimme myös melomista Sanibelin asukkaiden talojen välisillä mereen johtavilla kanavilla. Vesi oli todella matalalla ja kaikki ötökät esillä, joten valittiin selvästi huono aika päivästä siihen.. Oli kuitenkin kiva kokeilla jotain uutta! Iltaisin halusimme kävellä rannalla, mutta siellä oli niin paljon ötököitä, ettei siellä voinut myöhään enää olla.

Sanibel Island on tosi ihana paikka ja oon supertyytyväinen meidän reissuun. Odotan innolla jo joulua, kun pääsemme sinne uudestaan! Jouluna mukaan lähtee myös mun host-vanhempien entinen vaihtari ja hänen siskonsa Brasiliasta. Sitä odotellessa!