Spring Break ja matkusteluja

Poseerausta kaupungin reunalta

Maaliskuu Kaliforniassa onkin ollut tosi mukava. On ollut matkustelua, lämpimiä säitä ja rusketusraitoja. Siinä samassa olikin myös tuttu ja kuuluisa Amerikkalainen Spring break, joka kesti perjantaista viikon yli maanantaihin, eli viikon ja kolme päivää. Täällä eri kouluissa tää loma on välillä vähän eri aikoihin ja mun host-sisko Amylla oli sen oma spring break jo maaliskuun alussa, minkä takia me päästiin matkustamaan San Diegoon Amyn veljen ja sen vaimon kanssa.

Kaupungin siluetti

San Diego

Pääsin siis käymään San Diegossa mun host-siskon kanssa viettämään aikaa tosi kivalla porukalla sen veljen ja tämän vaimon kanssa. Ne on vähän nuorempi pari, joten oli kyl tosi vauhdikas ja tapahtumarikas reissu. Me lennettiin sinne lentokoneella vähän yli tunnissa ja oltiin siellä viis päivää. Me käytiin jahtiajelulla näkemässä San Diegon rannikkoa ja Coronadoa, pientä saarta San Diegon rinnalla, minne se tuttu kuuluisa kaareva silta menee. Seuraavana päivänä käytiin San Diego Zoo:ssa, soutamassa kajakeilla Coronadon ja San Diegon vieressä ja Belmont huvipuistossa, mikä sijaitsee kirjaimellisesti San Diegon rannalla, mikä oli musta tositosi mageeta. Me käytiin myös Balboa Parkissa, mikä on iso alue, jossa on monta erilaista ja mielenkiintosta museoa. Pienemmillä retkillä me käytiin keilaamassa, kävelemässä San Diegon vanhassa kaupungissa näkemässä pikkukauppoja ja kahviloita, syömässä ja me pidettiin myös kiva leffailta. Vikana iltana me käytiin vielä kuuluisassa Ghirardelli-suklaakaupassa ja -kahvilassa. Kaikista kaupungeista Kalifornian rannikolla, San Diego on varmaankin mun lemppari, sillä siellä saa sekä ranta-, että kaupunki fiilistä. Ihan varmasti meen joku päivä takasin.

Karusellin edessä

Rannalla

Spring Break

VIHDOINKIN, meillä oli spring break. Yli viikon loma koulusta ja opiskelusta. Tällä lomalla olikin taas kerran paljon tekemistä. Mun oma host-perhe oli koko loman joko töissä, koulussa tai tekemässä omia juttujaan, niin mun siskon host-perhe päättikin kutsua mut ajelulomalle San Joséhen, San Franciscoon uudestaan, Morro Bayhin, Avila Beachille, San Luis Obisboon, ja viimeiseksi Pismo Beachille. Tää koko matka kesti lauantai päivästä torstaihin. Se sisälsi paljon paljon ajamista, shoppailua, Mexikolaista ruokaa, rannalla loikoilemista, ja viimeisenä muttei vähäisimpänä, yhdessä olemista perheenä. Kaikkina näinä päivänä oli tosi hyvä sää ja oli vihdoinkin ihanaa päästä rannalle makoilemaan ja tekemään “ei mitään” hahah! Koko loma oli yksinkertaisesti tosi ihana ja täynnä naurua ja hymyä. Kun me palattiin takaisin Fresnoon, meitä odotti pääsiäinen ja mä itse palasin takaisin mun oman host-perheen luokse ja heti me ajettiin noin 30 minuuttia vuorille päin sukulaisille pääsiäisdinnerille. Ruoka oli hyvää ja nuorimmille lapsille tehtiin “Egghunt” eli niille piilotettiin pääsiäismunia, mitkä niiden piti etsiä.

Ruokailua

Noin kymmenen viikkoa jäljellä ennen paluuta Suomeen, ja tunteen on sekasin kun ei haluis lähteä, mutta silti tavallaan haluaa, kun haluis jo nähdä perheen ja kaverit Suomessa, mutta sitä odotellessa…