Spring Break

Vaihtari Grand Canyonilla

Jenkkien Spring Break = Suomen hiihtoloma?

Moikka! Tässä blogissa ajattelin, että kertoisin mun Spring Breakista. Eli hiihtoloman sijasta meillä on viikon mittainen Spring Break. Meille se sattui olemaa Pääsiäisen kanssa samaan aikaan, joten ei saatu erillistä lomaa Pääsiäisenä. Ihan niin kuin Suomessa, myös täälläkin huhtikuu on vielä aika kylmä ja saattaa sataa lunta, joten päätettiin mun host perheen kanssa lähteä kylmää pakoon etelään.

Vaihto-oppilas Grand Canyonilla

Vaihto-oppilaan ensimmäinen kokemus Road Tripistä

Aloitettiin meidän matka Pääsiäismaanantaina ja ensimmäinen etappi oli St. George Utah. Jotta me voitaisiin säästää matkustus- ja yöpymiskuluissa päätettiin, että tehtäisiin reissu matkailuautolla. Matkailuautolla reissailu ei ollut niin paha miltä se kuulostaa ja oikeastaan se oli aika mukavaa päästä liikkumaan ajomatkalla, koska ajotunteja kertyi aika paljon. Tosiaan ensimmäinen pysähdys tehtiin St. Georgessa ja mentiin pienelle kävelylle Red Cliff Desert Rervissä. Se oli ehkä kahden tunnin kävely, koska kello oli jo aika paljon. Seuraavana aamuna jatkettiin samassa paikassa ja patikoitiin (hike) muutama tunti kunnes siirryttiin seuraavaan paikkaan. Seuraava etappi oli sellainen paikka missä oli laava tunneleita joiden sisään pystyi kiipeämään. Käytännössä se oli iso luola jossa on joskus ollut laavaa ja se oli purkautunut ulos siitä tunnelista. Jotta sinne päästiin, meidän piti patikoida noin 6km ja sama takaisin.

Las Vegasin hurmaa

Seuraavana päivänä jatkettiin matkaa etelänpään ja kohti Las Vegasia. Las Vegasissa oltiin myöskin kaksi päivää. Ensimmäisenä päivänä käveltiin pitkin Las Vegasin Strippiä, mikä on siis se bulevardi jossa ne kaikki iso ja hulppeat hotellit sijaitsee. Mun host vanhemmat yllätti meidät ja ne oli ostanut meille liput kolmeen eri paikkaa. Ekana päivänä meillä oli liput sellaiseen sea world tyyppiseen paikkaa, jossa oli haita, meduusoja sun muuta. Samana päivänä käytiin katsomassa yhden hotellin iso suihkulähde show’ta, jossa oli musiikkia ja valoja ja yleisesti vaan käveltiin pitkin Las Vegasin katuja. Seuraavana päivänä käytiin katsomassa delfiinejä ja sitten meillä oli liput sellaiseen isoon sisä-huvipuistoon, jossa oli isoja vuoristoratoja. Ja siis nää kaikki oli hotellien sisällä ei ulkona vaan kirjaimellisesti sisällä. Kaikki ne hotellit Las Vegasin Stripillä oli ihan valtavia ja tosi vakuuttavan näköisiä. Jokaisella hotellilla oli teema, niin kuin esim. New York, Pariisi, Venetsia yms. ja ne oli toteutettu tosi todenmukaisen näköisiksi ja se oli tosi vakuuttavaa.

Grand Canyon!

Kaksi päivää Vegasissa oltua me käännettiin nokka kohti viimeistä päämäärää, joka oli Grand Canyon. Las Vegasista sinne oli joku kolmen tunnin ajomatka. Grand Canyon oli kun iso maalaus. Se ei näyttänyt todelliselta ollenkaan. Se on parhaimmillaan vähän alle 2km syvä, mutta se ei todellakaan tunnu siltä ja se koko paikka oli vaan tosi hämmentävä, mutta tosi kaunis. Käveltiin asfaltoitua tietä siellä noin 4km jonka jälkeen lähdettiin kiipeämään kanjonia alaspäin erittäin kapealla reitillä. Ei menty ihan alas asti, koska alkoi tulla pimeetä, sillä ei oltu valittu ihan paras aika päivästä lähteä patikoimaan alas ja alkoi tulla pimeetä. Meillä oli onneksi taskulamput, koska Grand Canyonilla on paljon villieläimiä niin kuin karhuja ja puumia. Alaspäin meno oli helppoa ja tunnissa mentiin noin 4km alas mutta ylöspäin tulo oli sitten asia erikseen. Polku jolla me oltiin, oli tosi jyrkkää ylämäkeä ja meillä kesti reippaasti yli tunti tulla takasin ylös. Seuraavana ja viimeisenä päivänä, mun host isä lensi mut Grand Canyonin yläpuolella helikopterilla ja oli tosi siistiä. En oo ikinä ollu helikopterissa, joten se oli tosi hieno kokemus. Aluks mua pelotti aika paljon, mutta luotan mun host isän taitoihin lentää, joten se ei ollut enää niin pelottavaa kun päästiin oikeesti ilmaan + maisemat oli älyttömän hienot.

Siinä oli mun spring break, koska loput lauantaista ja sunnuntaista ajettiin kotiin. En olisi voinut ees pyytää parempaa lomaa. Mulla oli niin hauskaa ja oli tosi mukavaa viettää laatuaikaa mun host perheen kanssa, koska mulla alkaa aika täällä loppua kesken ja ennen kun huomaankaan on kesäkuu ja lähden kotiin, mutta siitä lisää ensi kerralla.