Soft Landing Camp

Timesquare

Moikka! Nyt oon ollut täällä mun perheessä jo 1,5 kuukautta ja alku on ollut tosi ihana. Oon nauttinut täällä olosta super paljon ja ollaan tehty jo vaikka mitä kivaa mun perheen ja kavereitten kanssa täällä. Nyt tässä blogissa ajattelin kuitenkin muistella ihan tän vaihtovuoden ensimmäisiä päiviä jotka vietin Soft Landing Campilla New Yorkissa monien muitten vaihtareiden kanssa.

New York

Matkustin New Yorkiin viiden muun suomalaisen vaihtarin kanssa. Lennettiin sinne Tukholman kautta, josta mukaan tuli kolme ruotsalaista vaihtaria. Meidän hotelli oli ihan lentokentän vieressä, ja oli tosi kiva päästä heti sinne lepäämään matkapäivän jälkeen. Ekana iltana ei siis ollut oikein mitään ihmeellistä tekemsitä, joka sopi mulle tosi hyvin. Ekan päivän jälkeen päivät olikin sitten ihan täynnä ohjelmaa.

Aamut alkoi aina aamupalalla ja pari tuntia kestävillä luennoilla joissa käytiin läpi tosi hyödyllisiä asioita muun muassa kavereiden saannista, kulttuurieroista ja säännöistä. Kun päivän luento oli ohi, hypättiin aina bussiin joka ajoi meidät milloin minnekkin. Ekana päivänä suunnattiin kohti Manhattania. Ekana päivänä oli tarkoitus käydä läpi Upper Manhattan ja tokana päivänä puolestaan Lower Manhattan. Aloitettiin meidän Upper Manhattan päivä hakemalla lounasta Whole foods nimisestä ruokakaupasta ja pidettiin piknik Central Parkissa. Ruoka oli älyttömän hyvää ja oli ihanaa kävellä ympäri Central Parkia ja tunnistaa paikkoja elokuvista. Joka päivä saatiin muutama tunti vapaa-aikaa, ja ekana päivänä saatiin viettää se Time Squarella.

Vaihtarien rantapäivä New Jerseyssä

Molempina Manhattan päivinä meillä oli ihan mahtava opas mukana. Hän kuljetti meitä ympäri kaupunkia ja kertoi tosi mielenkiintoisia faktoja ja tarinoita eri paikoista. Käytiin muun muassa Gossip Girlin kuvauspaikoilla ja nähtiin missä Monica Gellerin asunto frendeistä on. Tokan Manhattan päivän ohjelmaan kuului myös Grand Cenrtal Terminal, Little Italy, China town, Brooklyn Bridge ja 9/11 memorial. Oli tosi kätevää että meillä oli oma bussi, koska juuri sen ansiosta meillä oli aikaa käydä niin monissa eri paikoissa. Päivä oli upea, mutta ainoa miinus oli se, että juuri silloin kun päästiin ottamaan kuvia näköalapaikkaan aivan Brooklyn Bridgen viereen, alkoi satamaan kaatamalla. Vettä tuli niin paljon että kadut tulvivat ja kastuttiin aivan läpimäriksi. Otettiin paikalla siis vain nopeasti ryhmäkuva ja juostiin takaisin bussiin.

Kolmantena päivä matkattiin kohti Seaside Heights nimistä paikkaa, jossa oli upea ranta ja pitkä kävelylaituri, jossa oli muutamia huvipuistolaitteita. Aluksi sää oli upea, mutta pian alkoi satamaan, joten jouduttiin istumaan sateen suojassa muutama tunti. Tietysti juuri kun sade loppui, lähdettiin pois ja suunnattiin kohti suurta kauppakeskusta. Siellä aikaa olisi voinut viettää paljon enemmänkin, mutta oltiin siellä vain noin kaksi tuntia jonka jälkeen palattiin takaisin hotellille. Illalla pieni stressi alkoi nousemaan, sillä seuraavana aamuna oli aika jättää muiden vaihtareiden tuki, ja lentää yksin kohti omaa isäntäperhettä. Auttoi kuitenkin paljon jakaa kaikki ajatukset, innostus ja ahdistus muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Vaihtarien ryhmäkuva

Voin todellakin sanoa, että Soft Landing Camp oli paras mahdollinen aloitus tälle vuodelle. New York City oli upea, mutta erityisen ihanan kokemuksen siitä teki se, että sen pystyi jakamaan muiden vaihtareiden kanssa. Joku päivä vielä on pakko päästä takaisin NYC:iin!